Klanten die een aanvraag plaatsen kunnen aangeven of zij wel of geen reiskosten willen vergoeden. Mocht jouw klant reiskosten willen vergoeden, dan zie je dat in de koppeling of vacature.
Wanneer je gewerkt hebt bij een klant, dan ontvang je na jouw afspraak een e-mail met de vraag om jouw gewerkte uren te controleren. Wil je reiskosten toevoegen bij een afspraak met een klant? Dan klik je in deze mail op de groene knop ‘Uren aanpassen’Jouw persoonlijke account wordt nu geopend. Je klikt op het kopje ‘Afspraken’ in het menu. Selecteer de afspraak waar je jouw reiskosten mag toevoegen. Er verschijnen drie optie
Kies voor de optie ‘Afspraak wijzigen’. In het scherm wat geopend wordt kun je de informatie van jouw afspraak wijzigen.
In het vak ‘Reiskosten’ (aangegeven door de rode pijl) kun je een kilometervergoeding toevoegen. Je vult hier het aantal kilometers in wat je gereden hebt (je vult dus geen bedrag in). De kilometervergoeding bedraagt € 0,21 cent per gereden kilometer.
In het vak ‘Extra kosten’ (aangegeven door de groene pijl) kun je extra kosten toevoegen, zoals parkeerkosten, materiaalkosten of overige kosten. Je vult hier het bedrag in Euro’s in.
Belangrijk: wanneer je een kommagetal wilt gebruiken, vermeld dan een punt (.) in plaats van een komma (,). Voorbeeld: 20.5 en niet 20,5.
Als je jouw reis- en/of extra kosten hebt ingevoerd klik je rechtsonder op de groene knop ‘Update’. Jouw gemaakt kosten zijn nu toegevoegd aan de afspraak.
Reis- of overige kosten moeten na elke afspraak apart worden toegevoegd.
Let op: vul alleen reiskosten in als jouw klant aan heeft gegeven dit te willen betalen.